زمان بازی رئال مادرید و دورتموند در فینال لیگ قهرمانان اروپا - فصل ۲۰۲۴ نتیجه بازی برگشت بایرن و رئال مادرید در لیگ قهرمانان+ ویدیو گل‌ها| صعود آقای آنچلوتی به فینال ویدیو خلاصه بازی برگشت بایرن مونیخ و رئال مادرید در‌ لیگ قهرمانان ویدیو گل دوم رئال مادرید به بایرن توسط خوسلو (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدیو گل اول رئال مادرید به بایرن توسط خوسلو (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدیو گل اول بایرن مونیخ به رئال توسط دیویس (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری یک مجمع تک کاندیدای دیگر در هیات‌های ورزشی خراسان رضوی | رئیس هیات شمشیربازی استان انتخاب شد پخش زنده بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین افتخار آفرینی کاراته کاران خراسانی در آسیای مرکزی بازگشت پورعلی گنجی به تمرینات پرسپولیس دلسوزی یک شمشیر باز برای جواد نکونام دفاع مدیر ورزشی اینتر از خرید طارمی پژمان جمشیدی در تیم پرسپولیس! نکونام در پی جذب آقایی‌پور تاریخ دقیق صدور مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس مشخص شد نشست نکونام با مدیران جدید استقلال دیدار ملی‌پوشان فوتسال با مقام معظم رهبری | اهدای انگشتر رهبری به وحید شمسایی پرسپولیس برای وحدت مدارک پزشکی می‌دهد بازگشت دوباره فلیک به مونیخ؟ پیام مهم نکونام به بازیکنان استقلال| ذوب تمام شد!
سرخط خبرها

شهرخودرو، در حسرت حداقل یک گل!

  • کد خبر: ۴۳۵۴۱
  • ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
شهرخودرو، در حسرت حداقل یک گل!
چهارمین شکست شهر‌خودرو در چهارمین بازی آسیایی، این تیم را به خلق یک رکورد منفی تاریخی نزدیک‌تر کرد
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ چهارمین تجربه آسیایی تیم فوتبال شهرخودرو خراسان، باز هم چنگی به دل نزد و قابی غرورانگیز از حضور مشهد در بالاترین سطح فوتبال آسیا را به تصویر نکشید. عنابی‌های مشهد در‌حالی باز هم با یک گل مغلوب شباب الاهلی امارات شدند که به روایت آمار در نبرد دوم با این تیم بهتر بازی کردند؛ اما هرگز نتوانستند از قواره یک تیم معمولی خارج شوند و به خود جسارت و جرئت رسیدن به دروازه حریف اماراتی را بدهند.
 
شاگردان مهدی رحمتی در بیشتر زمان بازی مالک توپ‌و‌میدان بودند، اما باز هم این حریف اماراتی بود که برنده دوئل تیم‌های ضعیف جدول شد! شهرخودرو در روزی که هیچ نشانی از یک تیم برنده نداشت، ناتوان از خلق موقعیت و با تکیه بر پاس‌های کسل‌کننده عرضی، بازی را واگذار کرد تا کورسوی امیدش برای صعود از این گروه نیز ناامید شود. نماینده خراسان حالا باید در ۲ دیدار باقی‌مانده برابر الهلال و پاختاکور به فکر این باشد تا برخی رکورد‌های ناکامی در آسیا را که تا‌به‌اینجا به نام خود ثبت کرده، پاک کند؛ از رکورد منفی صفر گل زده در ۴ بازی تا گرفتن دست‌کم یک امتیاز از میدان بزرگ آسیا.


مالکیت در زمین خودی

عنابی‌های شهر مشهد در دومین جدال خود برابر شباب الاهلی امارات در آسیا توانستند بر آمار مالکیت توپ‌و‌میدان خود بیفزایند، اما هرگز در خلق موقعیت و رسیدن به دروازه حریف، موفق‌تر نبودند. شاگردان رحمتی که البته توسط محمد نوازی در کنار زمین هدایت می‌شدند، در دیدار چهارم آسیایی خود ۶۳ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتند. این در‌حالی است که نماینده مشهد در بازی قبلی برابر نماینده امارات که آن بازی هم با شکست یک‌بر‌صفرشان به پایان رسید، ۵۷ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتند.
 
بازیکنان شهرخودرو در این بازی ۵۹۳ پاس با دقت ۸۳ درصد به یکدیگر دادند، اما عمده این پاس‌ها در عرض و در یک‌سوم دفاعی بود؛ پاس‌هایی که اصطلاحا در فوتبال به آن «پاس‌های بی‌فایده» می‌گویند. شهرخودرویی‌ها با نمایش کسل‌کننده خود تا پایان بازی بر شیوه بی‌ثمر تاکتیکی خود پافشاری کردند و در مقابل، این فرصت را به سرمربی اسپانیایی شباب الاهلی دادند تا با چند تغییر، نتیجه بازی را به سود تیمش رقم بزند.


مثلث جهنمی در‌برابر نیمکت خالی

دست باز اماراتی‌ها روی نیمکت و در مقابل دستان بسته رحمتی، یکی از تفاوت‌های دیگری بود که نتیجه دومین جدال شهرخودرو و شباب الاهلی را رقم زد. ساراگوسا، سرمربی اسپانیایی شباب الاهلی، در نیمه دوم با آوردن محمد جمعه، کارلوس ادواردو و پدرو پرز، مثلثی جهنمی را پشت محوطه جریمه شهرخودرو تشکیل داد تا در صحنه گل هم با حرفه‌ای‌گری هر‌چه‌تمام‌تر و تنها با ۳ ضرب، توپ را به تور دروازه «محمدجواد کیا»‌ی کم‌تجربه و جوان برسانند. در مقابل تعویض‌های شهرخودرو ضعیف‌تر از ضعیف بود.
 
شاید در میان ۴ تعویض قاضی، جعفری، منصوری و اسدآبادی، فقط نام محمد قاضی کمی از حیث روحی‌روانی برای عنابی‌ها مثمرثمر بود و ۳ تعویض دیگر آن‌قدر بد بود که ریتم و آهنگ همان بازی کسل‌کننده را نیز از شهرخودرو گرفت. نیمکت شهرخودرو نه فقط از ستاره بلکه از بازیکن هم خالی بود. عنابی‌ها که بنا بود ۶ خرید جدید را در آسیا همراه داشته باشند، بعد از سفر به قطر فهمیدند ادعای پرداخت بدهی پانادیچ در موعد مقرر کذب بوده است و تیمشان نمی‌تواند از بازیکنان جدید در آسیا استفاده کند که همین مسئله دست رحمتی را در آسیا خالی گذاشت.


رضایت نوازی از شهر‌خودرو!

محمد نوازی، دستیار اول مهدی رحمتی روی نیمکت شهرخودرو در نشست خبری بعد از بازی برابر شباب الاهلی امارات ادعای جالبی دارد. او می‌گوید تیمش استثنایی بازی کرده و حریف اماراتی از دستشان در‌رفته است. ادعای نوازی درحالی مطرح می‌شود که بعد از سفر شهرخودرو به قطر هنوز رحمتی، سرمربی جدید عنابی‌ها، مصاحبه‌ای نکرده است. اگرچه رحمتی به‌خاطر نداشتن مدرک مربیگری نمی‌تواند در نشست‌های خبری شرکت کند، با‌وجوداین می‌توانست در مصاحبه‌های ویدئویی که مدیر رسانه‌ای باشگاه ترتیب می‌دهد و در فضای مجازی منتشر می‌شود، شرکت کند و پاسخ‌گوی سؤالاتی که هواداران مطرح می‌کنند، باشد. نوازی در نشست خبری پس از این شکست گفت: تمام داشته‌های ما همین است، چون نتوانستیم از بازیکنان جدیدمان استفاده کنیم. ما یک تیم بسیار جوان هستیم.
 
وی افزود: تیم ما خوب بازی کرد و فکر می‌کنم آن‌هایی که بازی را دیدند، لذت بردند؛ چون فوق‌العاده بازی کردیم. چهارپنج فرصت خوب داشتیم که از دست رفت. تیم الشباب الاهلی شانس آورد. ما چهارپنج موقعیت خوب را از دست دادیم و توپ‌هایمان داخل دروازه نرفت. نوازی تأکید کرد: ما هزینه میلیاردی نکردیم و همه بازیکنانمان، جوانان ایرانی هستند. بازیکنان ما با خلوص نیت بازی کردند و درست است که باختیم، اما از نظر من برنده بودیم. مردم یک فوتبال زیبا از شهرخودرو دیدند و امیدوارم در بازی آینده جبران کنیم.


آمار علیه شهر‌خودرو

نماینده مشهد حالا بعد از چهارمین شکست متوالی در آسیا به بدترین تیم ایرانی تاریخ لیگ قهرمانان آسیا بدل شده است. شهرخودرو برای پاک‌کردن این رکورد بد باید در ۲ بازی باقی‌مانده هر چه در چنته دارد، رو کند. عنابی‌ها رکورد منفیِ ۴ بازی، صفر امتیاز و صفر گل زده را در‌حالی از خود برجای گذاشتند که پیش‌از‌این سایر تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان، از صبا و استقلال خوزستان و مس کرمان گرفته تا سپاهان و ذوب‌آهن و تراکتور، هیچ‌کدام چنین آمار‌ی را برای فوتبال ایران بر جای نگذاشته بودند.


واکنش‌های هواداران در فضای مجازی

طی ۴۸ ساعت گذشته واکنش‌های متفاوتی از‌سوی هواداران شهرخودرو در فضای مجازی منتشر شده است؛ از اعتراضات به از‌دست‌دادن ستاره‌های تیم بگیرید تا ابراز رضایت از اولین حضور آسیایی. کاربری در توئیتر با اشاره به حضور نماینده مشهد در لیگ قهرمانان نوشت: «شهرخودروی آسیایی را باید دوست داشت، حتی با‌وجود شکست‌هایش.» این در‌حالی است که کاربر دیگری در زیر همین توئیت، نوشته است: «سال‌ها بعد از این حضور با ذلت یاد می‌شود. آقایان اگر تیم را به هم نمی‌ریختند، الان شهرخودروی یحیی مدعی صعود بود.»
 
کاربر دیگری در اینستاگرام نوشت: «مشهد در زمان ابومسلم بزرگ حسرت آسیایی داشت و حالا این شهرخودروست که این حسرت را از بین برده است. باید از تیم حمایت کرد.» کاربری هم نوشته است: «کل ارزش باشگاه شهرخودرو به اندازه یک بازیکن تیم‌های عربی حاضر در گروهش نیست. توقعات را باید پایین آورد.» برخی کاربران توفان اینستاگرامی و توئیتری راه انداخته و نوشته‌اند: «پول رضایت‌نامه ستاره‌هایی را که از دست دادید، کجا خرج کردید؟»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->